Konserwacja karoserii uszczelek i podwozia teraz szczególnie ważne

Konserwacja karoserii uszczelek i podwozia teraz szczególnie ważne

Okres zimowy to dla pojazdu czas konfrontacji ze zmienną temperaturą, dużą wilgotnością, solą drogową oraz zabrudzonym błotem pośniegowym. Czynniki te wywierają ogromny, negatywny wpływ na stan karoserii, uszczelek oraz podwozia. Przed zimą warto zainteresować się tematem i przygotować swój samochód na ten trudny sezon. 

Konserwacja karoserii

Karoserię możemy zabezpieczyć przed niszczycielskim wpływem czynników zewnętrznych na kilka sposobów. Najtańszym i najpowszechniej stosowanym jest nałożenie wosku. Decydując się na wosk, warto sprawdzić jego skład oraz producenta. Lepszym wyborem będzie wosk syntetyczny, gdyż jest on bardziej odporny na zmiany temperatury i czynników pogodowych. Dla posiadaczy wyższej klasy samochodów, warta rozważenia jest powłoka ceramiczna. Jest ona długotrwała, a jeśli chodzi o poziom ochrony lakieru, przewyższa wosk wielokrotnie. Decydując się na ochronę karoserii, warto jest oddać auto w ręce specjalistów. Mamy wówczas pewność, że zostanie ona zabezpieczona w profesjonalny sposób, optymalnie dobranymi preparatami. 

Jak zadbać o podwozie?

Konserwacja podwozia to niezawodny sposób, aby znacznie wydłużyć żywotność elementów zawieszenia, układu paliwowego, wydechowego oraz hamulcowego. Pierwszym krokiem jest bardzo dokładne umycie podwozia. Jeżeli ma ono już znaczące ogniska korozji, konieczne może okazać się piaskowanie. Im lepiej wyczyścimy podwozie, tym lepszy efekt konserwacji uzyskamy. Środki ochrony podwozia często dostępne są w sprayu, jednak można również natrafić na takie, które aplikuje się pod ciśnieniem ze specjalnego pistoletu. Konserwacji powinno się dokonywać w ciepłym, suchym i dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Trzeba bardzo uważać, żeby środek nie miał styczności z karoserią, gdyż może ją znacząco uszkodzić. Po zabiegu, konieczne jest pozostawienie samochodu do wyschnięcia.

Zabezpieczenie uszczelek i elementów elastycznych

W samochodzie znajduje się wiele elastycznych elementów, o które także należy zadbać. Jeśli tego nie zrobimy, prędzej czy później woda zacznie penetrować nadwozie, co z pewnością skończy się korozją. Na rynku dostępny jest szereg preparatów do pielęgnacji uszczelek, dzięki którym na długo zachowają one swoje właściwości, a zwłaszcza odpowiednią elastyczność. Nawet najprostszy sztyft silikonowy stosowany raz na dwa-trzy miesiące sprawi, że żywotność uszczelek i innych elementów gumowych wydłuży się znacząco. Zaniechanie dbałości o uszczelki po prostu się nie opłaca – w długim terminie koszty będą znacznie większe, niż inwestycja w środki konserwujące. 

Najnowsze wpisy

Czy można holować samochód elektryczny?

Co zrobić z samochodem elektrycznym po wypadku, kolizji, unieruchomieniu, uszkodzeniu a także po całkowitym rozładowaniu baterii? Czy można ...

Czy można holować auto na drodze szybkiego ruchu?

Czy na drogach szybkiego ruchu można holować samochód? Czy na drodze ekspresowej można holować auto? Czy na autostradzie ...

Jak holować samochód z automatyczną skrzynią biegów?

Na naszych drogach jest coraz więcej samochodów z automatycznymi skrzyniami biegów. To standardowe skrzynie hydrauliczne, skrzynie dwusprzęgłowe DSG ...