BLOG

Korekta lakieru czy warto robić to samemu

wrzesień 3 2020

Renowacja lakieru samochodowego – czy warto robić to samemu?

W ostatnich latach coraz więcej osób zaczęło interesować się detailingiem samochodu. Renowacja lakieru samochodowego pozwala przywrócić głębię koloru i piękny blask lakieru. Nawet w starszych samochodach. Wielu osobom wydaje się: korekta lakieru to tylko polerowanie lakieru samochodowego przy ...
Czytaj więcej

wrzesień 1 2020

Co to jest koło zamachowe dwumasowe i do czego służy?

Tradycyjne koło zamachowe jest konstrukcją relatywnie prostą. Mówiąc w skrócie, jest to metalowy talerz, którego zadaniem jest przenoszenie energii w celu wykonania pomocniczych suwów silnika. W miarę rozwoju motoryzacji i coraz większych momentów obrotowych silników w dolnych zakresach ...
Czytaj więcej

sierpień 6 2020

Jak działa czujnik temperatury płynu chłodzącego?

Temperatura silnika jest jednym z najważniejszych parametrów jego pracy. Kiedy dojdzie do uszkodzenia systemu odpowiedzialnego za kontrolowanie temperatury, może to doprowadzić do nieprzyjemnych dla portfela konsekwencji, takich jak wzrost zużycia paliwa czy znaczne skrócenie żywotności elementów silnika. Ponadto, ...
Czytaj więcej

sierpień 3 2020

Powłoka ceramiczna – chroń swój samochód i nadaj mu blask

Jeśli masz dość wosku, który jest rozwiązaniem na krótką metę wymagającym częstego nakładania, powłoka ceramiczna na lakier jest tym, czego potrzebujesz. Działanie powłoki ceramicznej na lakier Jak działa powłoka ceramiczna na lakier? Płynne polimery lub kwarc związują się ...
Czytaj więcej

sierpień 1 2020

Czujnik ciśnienia oleju – zasada działania i awarie

Czujnik ciśnienia oleju silnikowego to niewielki, ale równocześnie bardzo ważny element układu smarowania silnika. Właściwe ciśnienie oleju silnikowego, nadawane przez układ smarowania, ma kluczowy wpływ na ochronę silnika przed przyspieszonym zużyciem i zatarciem. W razie zbyt niskiego ciśnienia ...
Czytaj więcej

lipiec 21 2020

Budowa, działanie i awarie klocków hamulcowych

Klocki hamulcowe są umieszczone w zacisku hamulcowym, który jest zamontowany do zwrotnicy koła za pomocą jarzma. W momencie naciśnięcia przez kierowcę pedału hamulca, tłoczki hamulcowe dociskają klocki hamulcowe do tarczy, powodując wytworzenie siły tarcia oraz hamowanie. Z czego ...
Czytaj więcej