Przed wizytą u mechanika…
Autoserwis Irmar z Nowej Huty już od ponad dekady świadczy kompleksowe usługi na rynku motoryzacyjnym. Dodajmy – rynku bardzo trudnym i wymagającym. Wśród warsztatów samochodowych w Krakowie panuje ogromna konkurencja. O klienta i jego zaufanie. Kierowcy od mechaników oczekują coraz więcej, i bardzo słusznie. Jeśli rzadko odwiedzasz warsztat sprawdź na co zwrócić uwagę.
Awaria samochodu to wydarzenie bardzo trudne dla każdego kierowcy. Nie dość, że nie mamy czym się poruszać to jeszcze wiele stresu kosztuje nas oddanie auta w obce ręce. Zastanawiamy się czy naprawa pójdzie terminowo i czy na pewno otrzymamy samochód w lepszym stanie niż gdy oddawaliśmy go do warsztatu. Co zrobić, żeby „akcja naprawa” zakończyła się sukcesem? Przede wszystkim musimy wybrać odpowiedniego mechanika. Nie da się ukryć: najlepszym doradcą będą w tym przypadku nasi znajomi kierowcy. Dowiedzmy się u kogo najlepiej naprawić zawieszenie, a gdzie udać się z niesprawnymi hamulcami. Wiadomo, że opinia pozostanie teorią dopóki nie odczujemy tego na własnej skórze (a raczej auto na swojej karoserii) to jednak warsztaty chętniej uczęszczane i popularne wśród znajomych zwykle rozprawią się z naszą awarią lepiej.
Przed wizytą w warsztacie odwiedźmy jego stronę internetową, poczytajmy także opinie w sieci. Warto także wykonać telefon, by umówić się na wizytę. Te popularniejsze zakłady przeważnie mają ruch i czasem niestety możemy odejść z kwitkiem.
Gdy zawitamy do zakładu warto rozejrzeć się dookoła. Oceńmy w jakim stanie jest warsztat, jak się prezentują narzędzia, czy panuje tam porządek. Jeśli zakład dba o otoczenie zapewne też zadba o nasze auto.
Gdy zostawiamy nasz samochód warto wstępnie ustalić cenę naprawy. Wiadomo, że nigdy uzyskać ceny konkretnej w stu procentach, ale jednak starajmy się chociaż otrzymać informację o cenowym przedziale. Zaznaczmy także, że wszelkie dodatkowe usługi i niespodziewane wydatki będą przez mechanika samochodowego skonsultowane z nami telefonicznie. Rozmawiając z mechanikiem warto mu zasugerować, żeby dokładnie wytłumaczył nam planowane naprawy i unikał slangu motoryzacyjnego, którego przecież znać nie musimy.
Jeżeli w naszym aucie zamontowane zostały nowe części koniecznie poprośmy o fakturę, podobnie zresztą jak za samą naprawę. Na części bez problemu powinniśmy otrzymać gwarancję.
Jeżeli po naprawie auta będziemy zadowoleni to warto wyrobić sobie kartę stałego klienta serwisu samochodowego. Dzięki temu otrzymamy zniżki na kolejne naprawy.