Wymiana/Regulacja układu zawieszenia oraz kierowniczego
ZAPISY NA TERMIN
WYCENY NAPRAW
INFORMACJE O BIEŻĄCYCH NAPRAWACH
Zawieszenie i układ kierowniczy są ze sobą połączone, a uszkodzenie jednego elementu może wpłynąć na działanie pozostałych. Prawidłowe prowadzenie samochodu zależy właśnie od poprawności działania tych dwóch układów. W IRMAR serwis w Krakowie wykonujemy naprawę zawieszenia, m.in. regeneracja wahaczy, regeneracja amortyzatorów pneumatycznych oraz naprawę układu kierowniczego, w tym: wymiana drążka kierowniczego, regeneracja kolumny kierowniczej i naprawa przekładni kierowniczych.
Naprawa zawieszenia
Zawieszenie zapewnia prawidłową przyczepność opony do podłoża, a składa się ono z wahaczy, przegubów, tulei gumowych i metalowo-gumowych. Wszystkie te elementy ulegają zużyciu w głównej mierze ze względu na zły stan dróg, ale również starzenie się elementów gumowych czy korozje.
Bywa, że niektóre elementy zawieszenia wizualnie wyglądają na nieuszkodzone, jednak podczas corocznego badania technicznego diagnosta może zwrócić uwagę na konieczność ich wymiany.
Dodatkowo, podczas codziennego użytkowania pojazdu możemy usłyszeć stukanie, albo zauważyć, że auto się obniżyło, czego powodem może być np. pęknięty zwój sprężyny. Również plama pod samochodem może być znakiem, że awarii uległy amortyzatory hydrauliczne lub maglownica. Naprawa elementów zawieszenia to powszechny powód wizyt w serwisie samochodowym, ponieważ elementy te zużywają się w czasie jazdy.
Wymiana drążka kierowniczego
Drgania kierownicy podczas jazdy oraz odgłosy strzaskania podczas nagłych ruchów kierownicą mogą wskazywać na zużycie drążków kierowniczych. Wymiana drążka kierowniczego to stosunkowo tania naprawa, która znacząco poprawia komfort jazdy. Wymianę drążka kierowniczego najlepiej zlecić doświadczonemu profesjonaliście. Droższą naprawą jest regeneracja przekładni kierowniczej. Mimo, że przekładnie kierownicze powinny sprawnie działać aż do przebiegu 150 tys. km lub nawet więcej, zdarza się, że w niektórych pojazdach zużywają się dużo wcześniej.
Naprawa układu kierowniczego
Najczęściej występującą awarią układu kierowniczego jest uszkodzenie maglownicy, które objawia się wyciekaniem płynu do wspomagania kierownicy, stukaniem oraz blokadą lub luzem na kierownicy. Znacznie rzadsza jest naprawa przekładni kierowniczej, ponieważ z założenia element jest dożywotni. Zdarza się jednak, że przekładnia kierownicza ulega awarii i wymagana jest jej naprawa.
Naprawa zawieszenia i układu kierowniczego – kiedy udać się do mechanika?
Niektóre awarie możemy zdiagnozować sami, ale stuprocentową pewność da nam wyłącznie wizyta w warsztacie samochodowym. Fachowa wiedza mechanika pomoże odpowiedzieć na pytanie czy wystarczy tylko wyregulować luz na maglownicy czy jednak mamy do czynienia z poważniejszą awarią i będzie wymagana naprawa lub wymiana, np. drążka kierowniczego. Warto też pamiętać, że po regulacji lub naprawie układu zawieszania lub kierowniczego każdorazowo powinno się sprawdzić geometrię kół, którą wykonujemy w naszym serwisie w Krakowie. W IRMAR serwis kompleksowo naprawiamy zawieszenie i układ kierowniczy. Zapraszamy – Kraków, ul. Makuszyńskiego 19.
Jeśli jesteś zainteresowany naszą usługą,
zapraszamy do kontaktu.